طراحی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه یک راهکار ساده در پیشرفت کسب و کارها

طراحی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه یک راهکار ساده در پیشرفت کسب و کارها

 

بیلبوردها (Billboard) به تبلیغات محیطی معروفند. ,وقتی بیلبوردهای تبلیغاتی به صورت خلاقانه طراحی می شوند، نظر خیلی از پیاده‌ها و سواره‌ها را به خود جلب می کنند و آن‌ها را تحت تاثیر قرار می دهند. معمولا بیلوبوردهای خلاقانه در نقاط پرتردد شهر نصب می‌شوند تا افراد زیادی آن را ببینند و در طراحی آن‌ نیز نهایت خلاقیت به کار گرفته می‌شود تا قدرت تاثیرگذاری آن بالاتر رود.

شما روزانه به صورت میانگین 1000 تبلیغ می‌بینید ولی یک سوال تیم هم سایت از شما دارند: چند تا از این تبلیغات را به خاطر می‌آورید؟ اگر در حال رانندگی باشید تعداد تبلیغاتی که می‌بینید بسیار بیشتر هستند و تعداد کمتری را هم به خاطر می‌آورید. تبلیغاتی که شما در سطح شهر، روی بیلبوردها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف می‌بینید به بیلبوردهای تبلیغاتی معروفند و حجم زیادی از فضای شهری به این بیلبوردها اختصاص دارد.

در این مقاله به این بیلبوردهای تبلیغاتی خواهیم پرداخت و نکات اصلی در طراحی و ساخت بیلبورد خلاقانه را بیان خواهیم کرد.

بیلبورد (Billboard) تبلیغاتی خلاقانه چیست؟

بیلبود از دو کلمه‌ی Billing و Board‌ گرفته شده است که به معنای پول درآوردن از طریق بردها می‌باشد. در حقیقت همان چیزی که به آن‌ تبلیغات می‌گوییم. بیلبوردها به تبلیغات محیطی معروفند. این بیلبوردهای تبلیغاتی طراحی می‌شوند تا نظر پیاده‌ها و سواره‌ها را به خود جلب کند و آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا در نقاط پرتردد شهر نصب می‌شوند تا افراد زیادی آن را ببینند و در طراحی آن‌ نیز نهایت خلاقیت به کار گرفته می‌شود تا قدرت تاثیرگذاری آن بالاتر رود.

بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه از اندازه‌های بسیار کوچک چند متری تا اندازه‌های بزرگ بیش از 10 متر وجود دارند و بسته به نوع کارکرد و بودجه‌ی تبلیغاتی از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود. با اینکه برخی فکر می‌کنند با ظهور دنیای اینترنت بیلبوردهای تبلیغاتی کم کم از میان برداشته می‌شوند اما فعالیت‌ بیلبوردها نه‌تنها بیشتر شده است بلکه رنگ و بویی تازه به خود گرفته است.

نکات اصلی در طراحی و ساخت بیلبورد تبلیغاتی

مزایای طراحی بیلبورد خلاقانه تبلیغاتی برای کسب و کارها

بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه به Outdoor Media‌ معروفند و در حقیقت رسانه‌ی شما در محیط بیرون هستند. اکثر کسب و کارها برای اثرگذاری برای روی مخاطب به این شیوه‌ی تبلیغات روی می‌آورند. کسب و کارهای خدماتی بزرگترین سود را از این بیلبوردها (Billboard) می‌برند چون می‌توانند مستقیما مخاطبان خود را پیدا کنند.

بیلبورد تبلیغاتی با ظهور برندهای مختلف و برندینگ به اوج خود رسیده است و برندهای برای افزایش آگاهی برند و یا همان Brand Awareness‌ از این شگرد تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اولین و مهم‌ترین مزیت طراحی بیلبورد خلاقانه این است که به راحتی دیده می‌شود و اگر یک بیلبورد خلاقانه در یک منطقه از شهر نصب شده باشد از میان 100 نفری که از آنجا رد می‌شوند حداقل 75 نفر آن را می‌بینند. اینکه این تبلیغ چه اندازه روی این مخاطبان تاثیر بگذارد وابسته به نوع استفاده و خلاقیت به کار رفته در تبلیغ است که توسط خود کسب و کارها و یا آژانس‌های تبلیغاتی به کار گرفته می‌شود.

سایر مزایای بیلبوردهای تبلیغاتی عبارتند از:

  • در دسترس بودن و توانایی ایجاد المان‌های تاثیرگذار
  • امکان استفاده از خلاقیت‌های تیزینگ برای رونمایی از یک محصول یا یک سرویس
  • امکان انجام تبلیغات محیطی با کیفیت گرافیکی بالا
  • سایز و فرم بیلبورد تبلیغاتی متناسب با هزینه
  • نرخ بازگشت سرمایه بیشتر
  • کم‌هزینه و با سرعت بالا

بیلبورد (BILLBOARD) تبلیغاتی خلاقانه چیست؟

نکات اصلی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

اگر می‌خواهید تاثیرگذاری بیلبورد تبلیغی خود را بیشتر کنید باید از اصول و روش‌های بهینه‌سازی و تاثیرگذاری استفاده کنید تا راحت‌تر مخاطب را جذب کنید. تیم هم سایت به شما در این مقاله نکات اصلی طراحی خلاقانه بیلبورد را می گوییم.

شش کلمه یا کمتر

شما در یک بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه قرار نیست داستان تعریف کنید یا محصولات و خدمات خودتان را تشریح کنید. هر چه تعداد کلمات به کار رفته روی بیلبورد کمتر باشد تاثیرگذاری آن نیز بیشتر است. در حقیقت متخصصین حوزه‌ی تبلیغات 6 ثانیه را برای هر بیلبورد در نظر می‌گیرند. فکر می‌کنید مخاطب بیلبورد شما در 6 ثانیه چند کلمه می‌تواند بخواند؟ حرفه‌ای‌های دنیای تبلیغات پیشنهاد می‌کنند این تعداد کلمه را کمتر کنید و با 4 کلمه و یا کمتر مقصود خودتان را به مخاطب برسانید.

در مرکز توجه باشید

استفاده‌ی درست از رنگ‌ها و روانشناسی رنگ و تاثیرگذاری آن‌ها می‌تواند یک المان تاثیرگذار در طراحی بیلبورد (Billboard) باشد. شما باید به نحوی توجه مخاطب را به بیلبورد جلب کنید. این کار را می‌توانید با روانشناسی رنگ و یا کار گرافیکی بخصوص انجام دهید. در اکثر کمپین‌های تبلیغات محیطی استفاده از طرح‌های جالب‌توجه یکی از شگردهایی است که نتیجه‌ی خوبی هم در بردارد.

بیلبورد خلاقانه جایی برای برقراری تماس نیست

بزرگترین اشتباهی که در طراحی بیلبورد می‌توانید مرتکب شوید این است که صفحه را پر از نام وبسایت و شماره تلفن و آدرس کنید. باید بدانید که 99.9 درصد از افرادی که بیلبورد شما را می‌بینند به شما زنگ نمی‌زنند یا به سایت شما سر نمی‌زنند چون هر کس در خارج از خانه مشغله‌ی کاری خاص خودش را دارد و چندان توجهی به شماره‌ها و آدرس سایت نمی‌کند. پس بیهوده حجم محتوای آزاردهنده را بالا نبرید. سعی کنید با طرحی جذاب خودتان را در ذهن مخاطب حک کنید. نگران نباشید اگر روی آن‌ها تاثیر بگذارید مسلما در موقع نیاز اسم شما را به خاطر می‌آورند و می‌توانند به راحتی اطلاعات تماس شما را پیدا کنند.

هوشمندانه عمل کنید

تبلیغات کسل‌کننده دیده نمی‌شوند و هیچ تاثیری ندارند ولی تبلیغات هوشمندانه به راحتی توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. اما یک نکته را در نظر داشته باشید و سعی کنید در قالبی منطقی این کار را انجام دهید. می‌دانید چرا؟ چون شما باید در سطح مخاطب خود ظاهر شوید و متناسب با پرسونای مخاطب خود تبلیغ کنید. به طور مثال اگر شما یک کسب و کار در زمینه‌ی فرش باشید مسلما نوع محتوای تبلیغی شما با یک کسب و کار اینترنتی در حوزه فروش خودرو باید متفاوت باشد.

محتوا، فرم و اندازه

یک قانون طراحی را همیشه مد نظر داشته باشید که تصویر معمولا تاثیر بیشتری نسبت به محتوا دارد و زودتر مخاطب را جذب می‌کند. پس به جای گفتن کلمات، سعی کنید آن‌ها را نشان دهید. از تکنیک‌های جذب مخاطب در نوشتن محتوا استفاده کنید و سعی کنید همه چیز به اندازه باشد، نه کمتر و نه بیشتر.

 طراحی و ساخت بیلبورد تبلیغاتی

سخن پایانی

بیلبورد (Billboard) تبلیغاتی به عنوان یکی از اثرگذارترین روش‌های تبلیغاتی محیطی هنوز هم با قدرت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بیلبوردهای خلاقانه به دلیل مزایای تبلیغاتی‌شان بازده بالایی دارند و راحت‌تر مخاطبان را درگیر می‌کنند. توجه داشته باشید که طراحی و ساخت بیلبورد تبلیغاتی نیازمند یادگیری اصول و قواعدی است که باید حتما آن‌ها را لحاظ کنید تا میزان تاثیرگذاری کمپین تبلیغاتی خود را بیشتر کنید.

 

نظرات

بدون نظر
مهمان
شنبه, 26 مرداد 1398

Captcha Image

هم سایت پیشرو در رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی

خدمات هم سایت

طراحی سایت

بهینه سازی و سئو

بازاریابی اینترنتی

تبلیغات گوگل

طراحی لوگو

ساخت موشن گرافیک

تولید محتوا

افزایش ممبر تلگرام

افزایش فالور اینستاگرام

 

یک فرصت طلایی در هم سایت

تنها با ثبت شماره تماس خودتان همین الان، 30 درصد کد تخفیف برای استفاده از همه‌ی خدمات هم سایت و یک تماس رایگان با کارشناسان هم سایت را هدیه بگیر.

شرکت هم سایت | توسعه کسب و کار اینترنتی
شماره تماس

مثال: 09123456789

تبلیغات هم سایت

توسعه کسب و کار با هم سایت

با ما در ارتباط باشید

 66404595 - 66400975 - 66400337 - 021

 info[at]hamsite.ir

 شنبه تا پنجشنبه: 9:00 - 17:30

روش های پرداخت و مجوزها

logo-samandehi

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه هم سایت از تازه‌ترین مقالات و آخرین اخبار هم سایت مطلع باش
ایمیل:
ربات
کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت هم سایت می باشد و استفاده از منابع این سایت تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.          طراحی سایت و سئو : هم سایت
1
شرکت هم سایت | توسعه کسب و کار اینترنتی