نکات بسیار مهم سئو (SEO) و بهینه سازی وب سایت اینترنتی بخش اول

نکات بسیار مهم سئو (SEO) و بهینه سازی وب سایت اینترنتی بخش اول

فاکتور ها و نکات بسیار مهم برای بهینه سازی و سئو(SEO) وب سایت تمامی نکات برای افزایش رتبه سایت در موتور های جستجو و گوگل و راه های افزایش بازدید وب سایت اینترنتی

تیم هم سایت در دو مقاله ، پرکاربرد ترین واژه ها و اصلاحات در زمینه بهینه سازی و سئو را با توجه به حساسیت در این زمینه را بررسی کرده است .

شما علاقه مندان را به آشنایی و معرفی آسان این اصلاحات در بخش اول دعوت میکنند.

 

SEO مخفف (Search Engine Optimization): عبارت است از بهینه سازی محتوا و افزایش محبوبیت صفحات وب برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و Index مطالب.

Index: صفحات سایت شما که در موتوهای جستجو نمایش داده میشوند و در آنها ذخیره شده اند

On-Page-SEO: فاکتورهایی از سئو که از داخل سایت قابل کنترل هستند.  مانند عنوان ها ، سربرگ ها ، کیوردها و…

Off-Page-SEO: فاکتورهایی از سئو که مربوط به خارج از سایت هستند. مانند  شبکه های اجتماعی ، بک لینک ها

Spider: عنکبوت یا اسپایدر به ربات های میگویند که صفحات وب را بررسی و اطلاعات آنها را جمع آوری میکنند. موتورهای جستجو برای جمع آوری اطلاعات سایت شما ، از Spider ها استفاده میکنند.

Robots.txt: این فایل به ربات های جستجوگر میگوید که چه صفحاتی را نباید  بررسی و ایندکس کنند.

Backlink: به لینک خروجی که یک سایت را به سایت دیگر وصل میکند بک لینک میگویند.

NoFollow: تگ نوفالو (دنبال نکن ) در بعضی از لینک ها وجود دارد و به ربات جستجوگ گوگل میگوید که این لینک را دنبال نکن! این نوع لینک ها از نظر موتورهای جستجو ارزش کمتری دارند.

Keyword: کلمه ای که کاربران در موتورهای جستجو سرچ میکنند. برای دریافت بازدید از یک کیورد خاص باید در سایت خود از آن استفاده کنید.

Long Tail Keyword: کیوردهایی نامتعارف یا غیر رایج که معمولا طول بیش از ۲ کلمه دارند. بهبود رتبه برای این کیورد ها بدلیل نبود رقابت بالا آسان تر است.

Keyword Density: چگالی کیورد به نسبت کلمات کلیدی در برابر سایر کلمات سایت اطلاق میشود. این فاکتور بصورت درصدی مشخص میشود و مقدار استاندارد برای آن از ۱% تا ۳% است.

Keyword Stuffing: استفاده بیش از حد کیوردها در صفحه وبسایت که معمولا با تکنیک هایی نظیر مخفی کردن متن همراه است و جریمه گوگل را در پی دارد.

Cloaking: مانند Keyword Stuffing است و در آن محتوای ارائه شده به ربات موتور جستجو با آنچه که برای کاربر عادی نمایش داده میشود فرق دارد.

Anchor Text: به عنوانی که برای لینک ها استفاده شده آنکر تکست میگویند. آنکر تکست ها تاثیر بسزایی در سئو دارند و سایت شما برای کیوردهایی SERP دریافت میکند که در عنوان بک لینک ها از آنها استفاده شده باشد.

SERP: جایگاه وبسایت شما در جستجوی یک کیورد خاص نشان دهنده SERP شماست.

Inbound Link: یک لینک از سایتی به سایتی شما را لینک ورودی میگویند.  لینک های ورودی تاثیر بالایی در سئو دارند و باعث بهبود رتبه شما میشوند.

Internal Link: لینک های ما بین صفحات سایت شما. مثال : لینکی از صفحه ۱ به صفحه  ۲

External Link: لینک هایی که از سایت شما به سایت های دیگر داده میشود.

Link Building: بدست آوردن لینک های ورودی را لینک سازی میگویند.

Headline: سربرگ ها قسمت هایی از محتوا هستند که داخل تگ های H قرار میگیرند.

Metadata: اطلاعاتی برای موتور جستجو درخصوص ماهیت سایت شما.

Meta Description: توضیحات متا عبارت است از توضیحاتی مختصر درباره محتوای موجود در صفحه. موتورهای جستجو معمولا این توضیحات را در هنگام جستجو برای کاربر نمایش میدهند.

Meta Keywords: کیورد های متا که سابقا برای معرفی صفحات وب استفاده  میشد ولی درحال حاضر اهمیتی در سئو سایت ندارد و بود و نبود آن یکی است.

mozRank: عددی بین ۰ تا ۱۰ که توسط وبسایت MOZ مشخص میشود و تعیین کننده آن میزان لینک های ورودی و محبوبیت یک صفحه است. ۰ بدترین حالت و ۱۰ بهترین حالت آن است. این شاخص غیر رسمی است و گوگل آن را تائید نکرده است.

PageRank: عددی بین ۰ تا ۱۰ که سابقا گوگل از آن برای مشخص کردن میزان ارزش سایتها استفاده میکرد. عدد مربوط به صفحه هرچقدر نزدید به ۱۰ باشد بهتر است. این فاکتور درحال حاضر اهمیت خود را از دست داده و دیگر نشان دهنده کیفیت یک سایت نیست.

Sitemap: نقشه سایت صفحه ایست شامل تمامی لینک های موجود در وبسایت که توسط وبمستر برای ایندکس بهتر به موتورهای جستجو معرفی میشود.

Canonical URL: این تگ به موتور جستجو میگوید که از میان ۲ مطلب مشابه کدام یک را Index کند.

Domain Authority: اعتبار دامنه عددی بین ۰ تا ۱۰۰ است که توسط وبسایت Moz مشخص میشود و میزان اعتبار دامنه را نشان میدهد. این عدد هرچقدر به ۱۰۰ نزدیکتر باشد بهتر است. این شاخص غیر رسمی است و گوگل آن را تائید نکرده است.

Page Authority: اعتبار صفحه مانند اعتبار دامنه است با این تقاوت که این  فاکتور اعتبار صفحات سایت را نشان میدهد.

 

 

نظرات

بدون نظر
مهمان
دوشنبه, 29 مهر 1398

Captcha Image

هم سایت پیشرو در رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی

هم سایت پیشرو در رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی

خدمات هم سایت

طراحی سایت

بهینه سازی و سئو

بازاریابی اینترنتی

تبلیغات گوگل

طراحی لوگو

ساخت موشن گرافیک

تولید محتوا

افزایش ممبر تلگرام

افزایش فالور اینستاگرام

 

یک فرصت طلایی در هم سایت

تنها با ثبت شماره تماس خودتان همین الان، 30 درصد کد تخفیف برای استفاده از همه‌ی خدمات هم سایت و یک تماس رایگان با کارشناسان هم سایت را هدیه بگیر.

شرکت هم سایت | توسعه کسب و کار اینترنتی
شماره تماس

مثال: 09123456789

تبلیغات هم سایت

 

با ما در ارتباط باشید

 66404595 - 66400975 - 66400337 - 021

 info[at]hamsite.ir

 شنبه تا پنجشنبه: 9:00 - 17:30

روش های پرداخت و مجوزها

logo-samandehi

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه هم سایت از تازه‌ترین مقالات و آخرین اخبار هم سایت مطلع باش
ایمیل:
ربات
کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت هم سایت می باشد و استفاده از منابع این سایت تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.          طراحی سایت و سئو : هم سایت
1
شرکت هم سایت | توسعه کسب و کار اینترنتی