بازاریابی موبایلی چیست | روش های موثر در بازاریابی از طریق موبایل

بازاریابی موبایلی چیست | روش های موثر در بازاریابی از طریق موبایل

بازاریابی موبایلی با توجه به اینکه جامعه ما که به طور فزاینده ای به دستگاه های تلفن همراه متکی است ، بازاریابی موبایل و بازاریابی از طریق موبایل به نظر می رسد که یک استعداد آشکار برای بازاریاب های ماهر موبایل است . با این حال ، اکثر بازاریاب های موبایل در حال انجام رفتار اشتباه با موبایل صرفاً به مانند رفتار با پسوند محیط دسک تاپ هستند که ما آن را به خوبی می شناسیم و این به ضرر آن ها است .

بازاریابی موبایلی چیست؟ و چرا باید از بازاریابی موبایل استفاده کنیم

شاید اولین سوالی که در زمینه بازاریابی موبایل به ذهن شما برسد این است که اصلاً بازاریابی موبایل و موبایل مارکتینگ چیست ، و چرا باید از بازاریابی موبایلی استفاده کنیم ، در پاسخ به این سوال باید گفت که به کلیه فرایند های بازاریابی که از طریق موبایل انجام میشود که منجر به فروش و معرفی محصول و یا خدماتی می شود بازاریابی موبایل گفته می شود، به طور کلی بازاریابی موبایل تاثیر بسیار خوبی بر روی یک کسب و کار خواهد داشت خصوصاً اگر یک کسب و کار بازاریابی موبایل را برای کسب و کار خود بسیار پر اهمیت و با ارزش بداند.

 

بازاریابی موبایلی بهترین راهکار برای رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی

تلفن همراه بستر خاص خود را دارد که براساس آن می توانید استراتژی های پیچیده بازاریابی از طریق موبایل را بسازید و از راه های کاملاً جدید به مشتریان خود برسید . هم چنین بازاریابی موبایل این امکان را به شما می دهد تا از نقاط تماس منحصر به فرد سرمایه گذاری کرده و روش های جدیدی را برای دسترسی به مخاطبان خود قبل از رقابت فراهم کنید.

بازاریابی موبایلی چیست

چرا بازاریابی موبایلی بنظر جالب می آید؟

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم روز به روز متحرک تر می شود . زمان آن است که بر روی موج سبک زندگی جدید ، سوار شوید . تیم هم سایت به شما پیشنهاد می دهند که به ایجاد استراتژی بازاریابی موبایلی و برای بازاریابی اپلیکیشن های موبایل بپردازید و نتیجه دلخواه خود را از بازاریابی موبالی به روش های نصب تضمینی بدست آوردی.

بازاریابی از طریق موبایل دقیقاً چیست ؟

مفاهیم تلفن همراه را درک می کنید .

انواع مختلف بازاریابی موبایلی و موارد استفاده از آن ها .

فناوری درگیر در بازاریابی موبایلی .

روند تلفن همراه .

نحوه تدوین استراتژی بازاریابی بسیار مؤثر برای موبایل .

چه تاکتیک هایی ، موبایل برای ایجاد مشاغل دارد ؟

چگونه می توان از بازاریابی لحظه ای تلفن همراه استفاده بیشتر کرد ؟

و هم چنین موارد خیلی بیشتری را کشف خواهید کرد !

آن قدر موارد مختلف و متنوعی درباره ی بازاریابی موبایل در این محتوا موجود است که بهتر است از آن استفاده کنید .

 

قبل از اینکه به چیز های دیگری بپردازیم ، باید به یک سؤال مهم پاسخ دهیم آن هم این است که بازاریابی موبایلی چیست؟

نصب تضمینی اپلیکیشن موبایل یا پرداخت به ازای نصب

مطالعه بیشتر

به عبارت ساده تر، بازاریابی موبایلی فرایند دستیابی به مخاطب از طریق دستگاه های دستی یا غیر قابل استفاده، برای تبلیغ برند شما است. بازاریابی از طریق موبایل یک شرکت یا مارک تجاری را با مخاطب هدف خود در تماس مستقیم قرار می دهد. هم چنین ، این معمولاً یک مؤلفه واحد از یک کمپین بازاریابی چند کاناله است.

روش های بازاریابی موبایلی

در سطح ، ممکن است اصطلاح "بازاریابی سیار" ساده به نظر برسد. با این وجود عوامل مختلفی وجود دارد که بازاریابی موفقیت آمیز را برای مخاطبان دشوار می کند. بیایید نگاه عمیق تری به مفاهیم بازاریابی موبایلی داشته باشیم.

مفاهیم اصلی بازاریابی موبایلی

قبل از اینکه به توسعه استراتژی شما بپردازیم ، چند مفهوم اصلی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از بازاریابی موبایل خود نهایت استفاده را ببرید.

سرعت در بازاریابی موبایلی چیست

اولین و ( شاید ) مهمترین مفهوم در بازاریابی موبایل ، سرعت است. همه چیز روی موبایل به سرعت انجام می شود. بررسی کوتاه رسانه های اجتماعی در حین اجرای کار های دیگر ، جستجوی تخفیف در آخرین لحظه قبل از مراجعه به فروشگاه خرده فروشی و غیره سبب می شود تا شما این نکته مهم را در نظر گیرید.

بازاریابان موبایل باید مفهوم سرعت را در خط مقدم استراتژی بازاریابی از طریق موبایل خود نگه دارند. شما زمان کمتری از همیشه برای پیام بازاریابی موبایلی خود خواهید داشت که این مهم نیز ما را به سمت مفهوم بعدی ما سوق می دهد.

سادگی در بازاریابی موبایلی

بازاریابی موثر موبایل ساده است. همان طور که از قبل هم می دانید، زمان کمی برای هدر رفتن وجود دارد که دیگران بفهمند که بازاریابی شما در تلاش است تا چه کاری انجام دهد. به جای اینکه سعی کنید باهوش یا بیش از حد خلاق باشید ، مستقیم و رک باشید و پیام مورد نیاز خود را در معرض دید مخاطبان موبایل خود قرار دهید.

راحتی در بازاریابی موبایلی

اگرچه ممکن است این محتوا باعث می شود تا کاربران تلفن همراه تنبل به نظر برسند ، اما این نمی تواند چندان از حقیقت دور باشد. دلیل اینکه سرعت ، سادگی و راحتی عناصر اصلی یک استراتژی موفقیت آمیز در بازاریابی موبایلی است این است که کاربران تلفن همراه همچین چیزهایی را طلب می کنند.

آن ها ممکن است در ساعت کاری باشند و فقط از تلفن هایشان استفاده می کنند ، یا ممکن است iPad خود را در بین آگهی های تجاری در حالی که با شخصی سر میزی نشسته اند ، چک کنند .

فیس بوک با تبلیغات Lead خود نمونه کاملی از این مفهوم را به ما می دهد. آن ها به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهند که تبلیغات انتخابی را که با اطلاعات کاربر فیسبوک از قبل جمع شده اند ، اجرا کنند.

بازاریابی موبایلی بهترین راهکار برای همه کارها

انواع بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی تصاویر مختلفی را برای افراد مختلف به وجود می آورد، بیشتر به این دلیل که تاکتیک های مختلف بازاریابی موبایل متفاوت وجود دارد که در این گروه بزرگ قرار می گیرند. بخش اعظم آن چه ما به عنوان بازاریابی از طریق موبایل می شناسیم شبیه به بازاریابی دیجیتال سنتی است اما اصلاح شده است تا به کاربران دستگاههای دستی بهتر برسد.

پیام متنی (پیامکی) در بازاریابی موبایلی

امروزه یکی از رایج ترین تاکتیک های بازاریابی موبایلی، پیام کوتاه است. با استفاده از پیام های متنی، کاربر مشاهده خواهد کرد که تبلیغات به طور مستقیم روی صفحه تلفن شخصی او ظاهر می شود و گزینه انتخاب یا خروج از کمپین بازاریابی شرکت را خواهد داشت.

بعضی اوقات پیوندهایی در متن ارسال می شود که کاربر را به سمت صفحه هدایت می کند که یا اطلاعات بیشتری در مورد تبلیغات ارائه می دهد یا شاید یک لینک مستقیم برای خرید چیزی باشد.

پیام رسان رسانه های اجتماعی در بازاریابی موبایلی چه اهمیتی دارند

در حالی که چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی با سرویس پیام رسانی وجود دارد، یکی از آن ها که واقعاً باید روی آن تمرکز کنید، فیس بوک است. بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان هنوز جایی است که فکر می کنیم شما باید در بازاریابی موبایل خود تمرکز کنید.

شبکه های اجتماعی چیست؟

مطالعه بیشتر

تبلیغات هنوز از این نوشتار به بخشی کاملی از مسنجر تبدیل نشده اند ، اما فیس بوک قبلاً روش هایی را برای شما ایجاد کرده است تا بتوانید از طریق برنامه مسنجر خود به مشتریان متصل شوید. آن ها اکنون به شما امکان می دهند با پیشنهادات و کوپن های ویژه با مشتریان و چشم اندازها ارتباط برقرار کنید تا به شما در ارتباط نزدیک با آن تماس بیش از حد و شخصی که می تواند در هنگام برقراری ارتباط با خریدار امروز منجر شود ، تفاوت ایجاد کند.

تبلیغات ویدیویی و محتوا در بازاریابی موبایلی

در حالی که ما در مورد فیس بوک صحبت کردیم ، تبلیغات ویدیویی یک استراتژی اساسی دیگر است که در دنیای بازاریابی موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا دستگاه های دستی بیشتر برای تماشای فیلم استفاده می شود تا آن چه را که فیس بوک ارائه کرده است. اخیراً فیسبوک تبلیغاتی را که از طریق پخش خودکار فیلم هایشان پخش شده است، پراکنده کرده است .

در حالی که اکنون مدت مدیدی است که ما توانسته ایم از طریق فیلم ها تبلیغ کنیم ، پس از کلیک کاربر بر روی یک ویدیو ، این عملکرد اکنون با صدا برای او پخش می شود. تبلیغات متناوب پخش می شوند تا کاربر جریان ویدیو را ببندد. یوتیوب با سرعتی شگفت آور در حال رشد است و تعداد بیشتری از مردم از هر زمان دیگری به تماشای تلفن همراه می پردازند. آن ها در حال تماشای آموزش سریع ، بررسی محصولات و نکات لمسی تصمیم گیری در آخرین لحظه هستند که مارک های هوشمند قبلاً برای کمک به خریداران خود ، محتوا را ایجاد می کنند تا به خریداران خود برسند.

تبلیغات ویدیویی همچنین بر روی سیستم عامل های مختلف نمایش داده می شود ، مانند زمانی که کاربر یک بازی (برنامه) را در دستگاه خود پخش می کند یا برای خواندن مقاله در وب ، روی پیوند کلیک می کند. اگرچه این تبلیغات ممکن است برای تبلیغ کنندگان ارزان تر شود، اما سیستم عامل هایی مانند Facebook که مخاطبان بسیار هدفمندی را ارائه می دهند، بارها و بارها اثبات می کنند که در بیشتر سناریوهای بازاریابی موبایلی همراه مؤثرتر است.

توجه به روند های بازاریابی موبایل

هنگامی که ما کلمات "بازاریابی موبایلی" را می شنویم ، اکثر ما تمایل داریم به تلفن های هوشمند و تبلت ها به عنوان دستگاه هایی که به بازار عرضه می کنیم فکر کنیم. با این حال ، تعداد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه وجود دارد که با گذشت هر سال به بخش بزرگی از زندگی ما تبدیل می شوند.

در جایی که دستگاه های واقعیت مجازی روزگاری موضوعی بودند که در محافل علمی تخیلی مورد بحث قرار می گرفت ، امروز این کالا های خانگی محبوب برای علاقه مندان به فناوری است. با تکامل "خانه هوشمند" ، تبلیغ کنندگان بدون شک فرصت های جدیدی برای رسیدن به مشتریان خود خواهند دید.

بازاریاب های هوشمند تلفن همراه همیشه در فکر روند آینده بازاریابی تلفن همراه هستند تا از منحنی جلوتر بمانند . فناوری جدید به معنای فرصت های جدید برای ارائه پیام بازاریابی شما به مخاطبان در حال حرکت است و تعداد دستگاه های موجود در هر خانواده با سرعت حیرت انگیزی در حال رشد است.

در حال حاضر ، تلفن های هوشمند و تبلت دو فرصت بزرگ را نشان می دهند ، اما وقتی استراتژی بازاریابی موبایل و بازاریابی اپلیکیشن های موبایل خود را طراحی می کنید ، از خود می خواهید بپرسید که بازاریابی موبایل طی دو سال به چه صورتی در خواهد آمد ؟

ارسال پوش نوتیفکیشن تبلیغاتی

مطالعه بیشتر

فناوری موبایل یکی از سریعترین بازارهای در حال تحول است و محصولات جدید هر روز به بازار عرضه می شود. اگر چه شروع به تهیه یک استراتژی بازاریابی موبایلی که اکنون کار می کند ضروری است ، اما این نکته هم بسیار مهم است که هم چنان به آینده برای روند های جدید بازاریابی موبایل توجه کنید. از این گذشته ، این فرصت هایی است که توسط این روند ها ارائه می شود و به شما امکان می دهد تا مارک خود را در رقابت متمایز کنید.

روندهای بازاریابی موبایلی

در حالی که اکثر بازاریابی موبایلی از طریق کانال های ذکر شده در بخش های قبلی انجام می شود ، تکامل فن آوری های فعلی چندین راه جدید و جالب را برای بازاریابان موبایل ایجاد کرده است تا از ویژگی های موجود در اکثر دستگاه های تلفن همراه استفاده کنند.

بازاریابی موبایلی چگونه هست

پیام رسانی GPS در بازاریابی موبایلی

با تشکر از دستگاه های GPS که در اکثر دستگاه های تلفن همراه وجود دارد ، تبلیغ کنندگان می توانند هنگام ورود به یک منطقه جغرافیایی خاص ، پیام های بسیار هدفمند را برای مخاطبان خود ارسال کنند. به عنوان مثال، می تواند از این نوع پیام رسانی ها استفاده کند تا هر بار که در شعاع یک مایلی مغازه شما قرار می گیرند، تبلیغات ویژه با مضامین لازم به مخاطبین خود برسانید.

خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی در بازاریابی موبایلی

برخلاف پیام رسانی GPS ، LBS یا سرویس مستقر در موقعیت مکانی به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا یک کاربر را از کجا به هم وصل کنند. تفاوت این است که پلتفرم تبلیغاتی می تواند از موقعیت مکانی خود استفاده کند تا تبلیغات محلی که می بینند یا می شنوند، مرتبط باشند.

به عنوان مثال ، اکثر برنامه های کوپن از LBS برای تعیین موقعیت کاربر استفاده می کنند و برای داغ ترین معاملات در منطقه فوری آنها ، کوپن هایی را در اختیار آن ها قرار می دهند. با توجه به شیوع این فناوری ، تبلیغ کنندگان محلی شروع به دیدن برنامه های بسیار بیشتری خواهند کرد.

واقعیت افزوده در بازاریابی موبایلی

در حالی که برنامه های واقعیت افزوده یا AR متفاوت است، موفقیت بازی هایی مانند Pokemon Go را نمی توان نادیده گرفت. شرکت AR به تبلیغ کنندگان روشی کاملاً جدید برای خلاقیت بیشتر مخاطبان خود و مشارکت آن ها در سطح عمیق تر ارائه می دهد.

تبلیغ کنندگان شروع می کنند تا مخاطبان خود را به روش های خلاقانه جدیدی که باعث تار شدن خط بین یک پلتفرم بازاریابی و فناوری مشتری می شود، درگیر کنند.

به همین خاطر بازاریابی موبایل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که روزانه هزاران تفر در مورد بازاریابی موبایلی و بازاریابی از طریق موبایل باری اپلیکیشن های موبایل کمپین های تبلیغاتی فراوانی را ایجاد می کنند.

 

 

 

ممنون که وقت گرانبهای خود را برای مطالعه مقاله بازاریابی موبایلی گذاشتید، هدف همسایت همیشه ارائه بروز ترین مطالب روز دنیا در صنعت دیجیتال مارکتینگ است ، لطفاً نظرات و پیشنهادات حود را در مورد این مقاله با ما مطرح نمایید.

نظر شما در مورد بازاریابی از طریق موبایل چیست؟ لطفاً نظر خود را پایین این صفحه ثبت کنید

 

نظرات 3

مهمان - حمید اصغری on پنج شنبه, 19 دی 1398 10:00

بسیار مقاله مفیدی بود
من خود چندین باز از روش بازاریابی موبایلی و بازاریابی از طریق موبایل استفاده کردم. به نظر من بازاریابی موبایلی یکی از بهترین روش بازاریابی در دنیا می باشد هر چند که افرادی بر این تصور هستند که بازاریابی از طریق موبایل شایت تاثیرگذار نباشد ، اما خود من به شخصه از استراتژی های متفاوتی در زمینه بازاریابی موبایلی استفاده کردم و نتایج بسیار خوبی را از بازاریابی از طریق موبایل بدست آوردم، از جمله بازاریابی موبایلی از طریق ارسال نوتیفیکیشن های تبلیغاتی ، تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام و... که همیه اینها میتواند برای بازاریابی موبایل و موبایل مارکتنیگ موثر باشد.

بسیار مقاله مفیدی بود من خود چندین باز از روش بازاریابی موبایلی و بازاریابی از طریق موبایل استفاده کردم. به نظر من بازاریابی موبایلی یکی از بهترین روش بازاریابی در دنیا می باشد هر چند که افرادی بر این تصور هستند که بازاریابی از طریق موبایل شایت تاثیرگذار نباشد ، اما خود من به شخصه از استراتژی های متفاوتی در زمینه بازاریابی موبایلی استفاده کردم و نتایج بسیار خوبی را از بازاریابی از طریق موبایل بدست آوردم، از جمله بازاریابی موبایلی از طریق ارسال نوتیفیکیشن های تبلیغاتی ، تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام و... که همیه اینها میتواند برای بازاریابی موبایل و موبایل مارکتنیگ موثر باشد.
مهمان - محمد اسدی on چهارشنبه, 02 بهمن 1398 12:40

چه جالب قشنب مراحل بازاریابی از طریق موبایل را شرح دادید. به جرعت میتونم بگم که یکی از بهترین مفاله ها برای مطالعه بازاریابی در موبایل بوده که تا امروز مطالعه کرده ام. از وب سایت هم سایت واقعاً ممنونم

چه جالب قشنب مراحل بازاریابی از طریق موبایل را شرح دادید. به جرعت میتونم بگم که یکی از بهترین مفاله ها برای مطالعه بازاریابی در موبایل بوده که تا امروز مطالعه کرده ام. از وب سایت هم سایت واقعاً ممنونم
مهمان - فروشگاه اينترنتی on پنج شنبه, 03 بهمن 1398 05:35

هر چیزی یک سری ترفند و مراحل را دارد که باید توجهی ویژه و کارگزار را به آن داشت و همین موجب می شود تا اطاعات کافی و مقبولی را در برگیرد و در رشد وتوسعه فعالیت ها اثرگذار بوده باشد
فروشگاه اينترنتی
https://www.baneh.com
باسپاس

هر چیزی یک سری ترفند و مراحل را دارد که باید توجهی ویژه و کارگزار را به آن داشت و همین موجب می شود تا اطاعات کافی و مقبولی را در برگیرد و در رشد وتوسعه فعالیت ها اثرگذار بوده باشد فروشگاه اينترنتی https://www.baneh.com باسپاس
مهمان
چهارشنبه, 07 اسفند 1398

Captcha Image

شرکت هم سایت | توسعه کسب و کار اینترنتی

آشنایی با تیم هم سایت

آژانس دیجیتال مارکتینگ هم سایت، با یک تیم مجرب و با تجربه چندین ساله در حوزه طراحی سایت، سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر و بازاریابی اینترنتی، پیشرو در رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی می باشد. تیم هم سایت با برگزاری کمپین های دیجیتال مارکتینگ همیشه ارائه دهنده راهکار های بازاریابی اینترنتی با استاندارد های روز دنیا به هزاران مشتری می باشد، که حاصل آن هزاران مشتری وفادار در سرتاسر ایران بوده است.

بازدید سایتتان را چندین برابر کنید

افزایش ترافیک سایت تا 300 برابر

هم سایت | توسعه و رشد کسب و کار اینترنتی

راه حل برای انتخاب کلمات کلیدی هدفارائه راهکار بهینه سازی و سئو حرفه ایراهکار تولید محتوای قوی و استراتژیکارائه استراتژی موثر درج رپورتاژ آگهی

شماره همراه
ورودی نامعتبر

آدرس سایت
ورودی نامعتبر

خدمات هم سایت

نصب تضمینی اپلیکیشن موبایل

ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

تبلیغات در تلگرام

تبلیغات در اینستاگرام

رپورتاژ آگهی

تبلیغات در گوگل ادوردز

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات کلیکی

تبلیغات بنری

تبلیغات همسان

طراحی سایت

سئو سایت و بهینه سازی

بازاریابی اینترنتی

طراحی لوگو و آرم

طراحی بنر

طراحی کاتالوگ و بروشور و پوستر

ساخت موشن گرافیک

خرید پیج اینستاگرام

خرید کانال تلگرام

تولید محتوا سایت

افزایش ممبر تلگرام

افزایش فالوور اینستاگرام

 

یک فرصت طلایی در هم سایت

تنها با ثبت شماره تماس خودتان همین الان، 30 درصد کد تخفیف برای استفاده از همه‌ی خدمات هم سایت و یک تماس رایگان با کارشناسان هم سایت را هدیه بگیر.

شرکت هم سایت | توسعه کسب و کار اینترنتی
شماره تماس

مثال: ۰٩١٢٣۴۵۶٧٨٩

کمپین دیجیتال مارکتینگ

هدفمند و نتیجه گرا تبلیغ کنید

هم سایت | توسعه و رشد کسب و کار اینترنتی

راه حل مناسب برای نرخ تبدیل بیشتر استراتژی هدفمند برای صفحه فرود استفاده از راه حل های نوین تبلیغاتی بررسی، تحقیق و رقیب شناسی اصولی

شماره همراه
ورودی نامعتبر

با ما در ارتباط باشید

 پشتیبانی هم سایت: 44978501 - 44965383 - (021)
 کارشناس فنی : ۰٩١٢۴٧٣٣٨۶٢

 info[at]hamsite.ir

 شنبه تا پنجشنبه: ٩:۰۰ - ١٧:٣۰

روش های پرداخت و مجوزها

logo-samandehi

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه هم سایت از تازه‌ترین مقالات و آخرین اخبار هم سایت مطلع باش
ایمیل:
ربات
کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت هم سایت می باشد و استفاده از منابع این سایت تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.          طراحی سایت و سئو : هم سایت
1
شرکت هم سایت | توسعه کسب و کار اینترنتی