نکات بسیار مهم سئو (SEO) و بهینه سازی سایت بخش دوم

نکات بسیار مهم سئو (SEO) و بهینه سازی سایت بخش دوم

 

چند وقت پیش بخش اول مقاله ای به نام نکات بسار مهم سئو و بهینه سازی منشر کرده بودیم اینم از بخش دوم و نهایی اون مقاله.

تیم هم سایت در دو مقاله ، پرکاربرد ترین واژه ها و اصلاحات در زمینه بهینه سازی و سئو را با توجه به حساسیت در این زمینه را بررسی کرده است .

شما علاقه مندان را به آشنایی و معرفی آسان این اصلاحات در بخش دوم دعوت میکنند.

 

با هم سایت در ارتباط باشید

طراحی سایتبازاریابی اینترنتیبهینه سازی و سئومشاوره طراحی سایت و بازاریابی و تبلیغات اینترنتی



Black Hat SEO : سئو کلاه سیاه تکنیک های سئویی را میگویند که خلاف  قوانین گوگل است.

White Hat SEO : سئو کلاه سفید تکنیک هایی است که موافق و در جهت  قوانین گوگل است.

Grey Hat SEO : مخلوطی از تکنیک های سئو سیاه و سفید.

Search Engine Marketing – SEM : یعنی بازاریابی از طریق موتورهای جستجو برای مثال تمرکز بر روی محتواهای تبلیغاتی و کسب رتبه از طریق گوگل و هم چنین استفاده از تبلیغات کلیکی google در این حوزه قرار می گیرند .

Social Media Optimization – SMO : یکی از اصطلاحات سئو می باشد ،که  به معنای فعالیت در شبکه های اجتماعی و رسانه های ارتباطی است و این امر به بهینه سازی سایت کمک می نماید .

Social Media Marketing – SMM : تکنیک های بازاریابی از طریق شبکه ها و رسانه های اجتماعی

SERP- Search Engine Result Page : عبارت است از صفحه ای از موتور جستجو که نتایج جستجو شده در آن نمایش داده می شود.

رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری سئو و بهینه سازی سایت

Alexa Rank : رتبه ای است که پس از بررسی پارامترهای خاصی وسط سایت الکسا به سایت های دنیا به صورت جهانی و کشوری داده می شود و این عدد هر چه پایین تر باشد نشان پر بازدید بودن و بهتر بودن سایت است.

PR : یکی دیگر از اصطلاحات سئو می باشد و عددی است از صفر تا ده است که  توسط گوگل به سایت ها داده می شود و هر چه این عدد بیشتر باشد نشان از قدرت بیشتر سایت است

PPC – Pay Per Click : به معنای پرداخت به ازای کلیک است . در واقع  نوعی تبلیغات بوده که به ازای کلیکی که روی تبلیغ می شود هزینه دریافت می شود. بر خلاف سایر تبلیغاتی که هزینه آنها مبتنی بر زمان است.

Reffering Domain : هر لینکی که از  یک دامنه به  یک وب سایت داده شده  باشد.

Out Bound Link – OBL : تعداد و میزان لینک های خروجی یک صفحه یا یک سایت به خارج از خود.

Internal Links : لینک های داخلی یک وب سایت که در واقع به صفحات داخلی  اش اشاره دارند Link Building  فرآیندی است که در مجموعه ی سئو آف پیج قرار دارد و در طی آن لینک های خارجی مختلفی برای یک سایت ایجاد می گردد . این لینک می توان از شبکه های اجتماعی و یا دیگر صفحات مجود در سایت های مختلف باشد .

Content Marketing : برخورداری یک صفحه وب از محتوای صحیح بسیار اهمیت دارد و به فرایند بازاریابی از طریق محتوا گفته می شود که از طریق عبارات صحیح می توان مشتریان زیادی را جذب نمود.

Meta Tag : متا تگ ها به عنوان یکی از اصطلاحات سئو ، مواردی هستند که در  قسمت کد نویسی صفحات یک سایت قرار می گیرند ، برای مثال :

Heading Tag : تگ ها عنوان داخل محتوا . این تگ ها ۶ عدد هستند : h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6

Title : مهمترین بخش مربوط به سئو داخلی یا آن پیج، عنوان هر صفحه  می باشد که یکی از مهم ترین بخش های ان است و موتور جستجو به آن اهمیت زیادی می دهد.

Meta Description : این متاتگ یکی از مهمترین متا تگ هاست.متنی کوتاه که در نتایج جستجو نشان داده می شود .

Meta keyword : یکی دیگر از اصطلاحات سئو است که در این قست کلمات  کلیدی که با کاما جدا شده اند درج می شود.

Keyword Density : در یک متن میزان تکرار و نسبت کلمات کلیدی به کل متن باید رعایت شود.

Keyword Stuffing : زمانی که تعداد کلمات کلیدی و یا کلماتی که anchor text هستند در یک  صفحه زیاد باشد و به صورت کاملا مصنوعی پشت سر هم تکرار شده باشند این حالت اتفاق می افتد .

Over Optimization : بهینه سازی بیش از حد یک سایت

Crawler – Robot – Spider : خزنده ها و ربات های موتور جستجوگر گوگل صفحات سایت را بررسی کرده و اطلاعات مورد را جمع آوری می نمایند .

Follow Links : توضیح این اصطلاحات سئو بدین شکل است که وقتی یک  سایت به سایت دیگری لینک می دهد در حالت پیش فرض به صورت فالو می باشد و این نوع لینک منتقل کننده ی بخشی از اعتبار و قدرت صفحه ی مبدا به مقصد خواهد بود.

NoFollow links : لینک هایی هستند که داخل آنها با rel=”nofollow” نشانه گذاری شده است و بر عکس لینک های فالو می باشند .

Sitemap : نقشه سایت حاوی اطلاعات لازم از جمله آدرس صفحات داخلی و دسته بندی های است و خزنده های موتور های جستجوگر در بازدیدهای خود حتما سایت مپ را بررسی می نمایند . وجود این فایل در زودتر ایندکس شدن صفحات موثر است .

Bounce Rate : یکی دیگر از رایج ترین اصطلاحات سئو، نرخ خروج کاربر و یا میزان دفع بازدید کننده از یک سایت است که هر چقدر این عدد بیشتر باشد نشان دهنده ی عدم محبوبیت در نزد کاربران به دلایل مختلف می باشد .

Google Keyword Planner : یک ابزار ارائه شده  توسط گوگل برای آنالیز و بررسی مشخصات و میزان جستجو شدن کلمات کلیدی است .

Stop Word : کلماتی هستند که از آنها در اینترنت زیاد استفاده شده است مثل : the ,a ,an ,web ,www,home page, در, با, از, است, اینجا, کلیک کنید و …

رپورتاژ و رپورتاژ خبری

بهینه سازی و سئو و خدمات سئو

مهمترین عامل کاهش پیج رنک گوگلچگونه یک سایت را درست مدیریت کنیمنکات بسیار مهم سئو و بهینه سازی وب سایت

مهمترین عوامل کاهش پیج رنک گوگل(Page Rank)چیست
چگونه در بازاریابی اینترنت موفق شویم
 

نظرات

بدون نظر
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 26 تیر 1397
If you'd like to register, please fill in the username, password and name fields.

هم سایتی شو

fi به جمع خانواده هم سایت بپیوندید

جستجو

AcyMailing Module

گنجینه های تصادفی

درباره هم سایت

هم سایت طراحی سایت و مشاوره طراحی وب و بهینه سازی صفحات وب و مشاوره بازاریابی آنلاین و تبلیغات آنلاین. 

ارتباط با ما

شماره تماس: 66404595 021   66498167 021

ایمیل: info@hamsite.ir

ساعت کاری: شنبه تا پنج شنبه 9:00-19:00

آدرس: تهران -ب لوار کشاورز - خیابان وصال شیرازی - بزرگمهر غربی - پلاک ۲۴ - واحد ۹

عضویت در خبرنامه