نکات بسیار مهم سئو (SEO) و بهینه سازی سایت بخش دوم

تیم هم سایت در دو مقاله ، پرکاربرد ترین واژه ها و اصلاحات در زمینه بهینه سازی و سئو را با توجه به حساسیت در این زمینه را بررسی کرده است .

شما علاقه مندان را به آشنایی و معرفی آسان این اصلاحات در بخش دوم دعوت میکنند.

 

با هم سایت در ارتباط باشید

طراحی سایتبازاریابی اینترنتیبهینه سازی و سئومشاوره طراحی سایت و بازاریابی و تبلیغات اینترنتی



Black Hat SEO : سئو کلاه سیاه تکنیک های سئویی را میگویند که خلاف  قوانین گوگل است.

White Hat SEO : سئو کلاه سفید تکنیک هایی است که موافق و در جهت  قوانین گوگل است.

Grey Hat SEO : مخلوطی از تکنیک های سئو سیاه و سفید.

Search Engine Marketing – SEM : یعنی بازاریابی از طریق موتورهای جستجو برای مثال تمرکز بر روی محتواهای تبلیغاتی و کسب رتبه از طریق گوگل و هم چنین استفاده از تبلیغات کلیکی google در این حوزه قرار می گیرند .

Social Media Optimization – SMO : یکی از اصطلاحات سئو می باشد ،که  به معنای فعالیت در شبکه های اجتماعی و رسانه های ارتباطی است و این امر به بهینه سازی سایت کمک می نماید .

Social Media Marketing – SMM : تکنیک های بازاریابی از طریق شبکه ها و رسانه های اجتماعی

SERP- Search Engine Result Page : عبارت است از صفحه ای از موتور جستجو که نتایج جستجو شده در آن نمایش داده می شود.

نکات بسیار مهم سئو و بهینه سازی وب سایت

Alexa Rank : رتبه ای است که پس از بررسی پارامترهای خاصی وسط سایت الکسا به سایت های دنیا به صورت جهانی و کشوری داده می شود و این عدد هر چه پایین تر باشد نشان پر بازدید بودن و بهتر بودن سایت است.

PR : یکی دیگر از اصطلاحات سئو می باشد و عددی است از صفر تا ده است که  توسط گوگل به سایت ها داده می شود و هر چه این عدد بیشتر باشد نشان از قدرت بیشتر سایت است

PPC – Pay Per Click : به معنای پرداخت به ازای کلیک است . در واقع  نوعی تبلیغات بوده که به ازای کلیکی که روی تبلیغ می شود هزینه دریافت می شود. بر خلاف سایر تبلیغاتی که هزینه آنها مبتنی بر زمان است.

Reffering Domain : هر لینکی که از  یک دامنه به  یک وب سایت داده شده  باشد.

Out Bound Link – OBL : تعداد و میزان لینک های خروجی یک صفحه یا یک سایت به خارج از خود.

Internal Links : لینک های داخلی یک وب سایت که در واقع به صفحات داخلی  اش اشاره دارند Link Building  فرآیندی است که در مجموعه ی سئو آف پیج قرار دارد و در طی آن لینک های خارجی مختلفی برای یک سایت ایجاد می گردد . این لینک می توان از شبکه های اجتماعی و یا دیگر صفحات مجود در سایت های مختلف باشد .

Content Marketing : برخورداری یک صفحه وب از محتوای صحیح بسیار اهمیت دارد و به فرایند بازاریابی از طریق محتوا گفته می شود که از طریق عبارات صحیح می توان مشتریان زیادی را جذب نمود.

Meta Tag : متا تگ ها به عنوان یکی از اصطلاحات سئو ، مواردی هستند که در  قسمت کد نویسی صفحات یک سایت قرار می گیرند ، برای مثال :

Heading Tag : تگ ها عنوان داخل محتوا . این تگ ها ۶ عدد هستند : h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6

Title : مهمترین بخش مربوط به سئو داخلی یا آن پیج، عنوان هر صفحه  می باشد که یکی از مهم ترین بخش های ان است و موتور جستجو به آن اهمیت زیادی می دهد.

Meta Description : این متاتگ یکی از مهمترین متا تگ هاست.متنی کوتاه که در نتایج جستجو نشان داده می شود .

Meta keyword : یکی دیگر از اصطلاحات سئو است که در این قست کلمات  کلیدی که با کاما جدا شده اند درج می شود.

Keyword Density : در یک متن میزان تکرار و نسبت کلمات کلیدی به کل متن باید رعایت شود.

Keyword Stuffing : زمانی که تعداد کلمات کلیدی و یا کلماتی که anchor text هستند در یک  صفحه زیاد باشد و به صورت کاملا مصنوعی پشت سر هم تکرار شده باشند این حالت اتفاق می افتد .

Over Optimization : بهینه سازی بیش از حد یک سایت

Crawler – Robot – Spider : خزنده ها و ربات های موتور جستجوگر گوگل صفحات سایت را بررسی کرده و اطلاعات مورد را جمع آوری می نمایند .

Follow Links : توضیح این اصطلاحات سئو بدین شکل است که وقتی یک  سایت به سایت دیگری لینک می دهد در حالت پیش فرض به صورت فالو می باشد و این نوع لینک منتقل کننده ی بخشی از اعتبار و قدرت صفحه ی مبدا به مقصد خواهد بود.

NoFollow links : لینک هایی هستند که داخل آنها با rel=”nofollow” نشانه گذاری شده است و بر عکس لینک های فالو می باشند .

Sitemap : نقشه سایت حاوی اطلاعات لازم از جمله آدرس صفحات داخلی و دسته بندی های است و خزنده های موتور های جستجوگر در بازدیدهای خود حتما سایت مپ را بررسی می نمایند . وجود این فایل در زودتر ایندکس شدن صفحات موثر است .

Bounce Rate : یکی دیگر از رایج ترین اصطلاحات سئو، نرخ خروج کاربر و یا میزان دفع بازدید کننده از یک سایت است که هر چقدر این عدد بیشتر باشد نشان دهنده ی عدم محبوبیت در نزد کاربران به دلایل مختلف می باشد .

Google Keyword Planner : یک ابزار ارائه شده  توسط گوگل برای آنالیز و بررسی مشخصات و میزان جستجو شدن کلمات کلیدی است .

Stop Word : کلماتی هستند که از آنها در اینترنت زیاد استفاده شده است مثل : the ,a ,an ,web ,www,home page, در, با, از, است, اینجا, کلیک کنید و …

نکات بسیار مهم سئو وبهینه سازی وب سایت

مهمترین عامل کاهش پیج رنک گوگلچگونه یک سایت را درست مدیریت کنیمنکات بسیار مهم سئو و بهینه سازی وب سایت

Rate this blog entry:

درباره هم سایت

هم سایت طراحی سایت و مشاوره طراحی وب و بهینه سازی صفحات وب و مشاوره بازاریابی آنلاین و تبلیغات آنلاین. 

ارتباط با ما

شماره تماس: 66404595 021   66498167 021

ایمیل: info@hamsite.ir

ساعت کاری: شنبه تا پنج شنبه 9:00-19:00

 

عضویت در خبرنامه